۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

خدا در توپخانه


انفجاری در نزدیکی تهران.که باعث کشته شدن ۳۷ نفر از سران سپاه پاسداران شد .بسیاری" موساد" را عامل این انفجار میدانند.سرادر حسن مقدم،مسئول ساختن موشکهای سپاه در این حادثه به پودر تبدیل شد!
این پائین،نوشته: به او می گفتم: حسن! خداوند در کنار سپاهی و ارتشی می جنگد که توپخانه قدرتمندی داشته باشد!


یادداشتی از سرلشکر رشید
سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح و از همرزمان سردار شهید حسن طهرانی مقدم، به مناسبت اربعین این شهید بزرگوار یادداشتی را منتشر و در آن به برخی ویژگی های پدر گمنام موشکی ایران اشاره کرد که متن آن به شرح زیر است: 30 سال قبل در همین روزها بود. در سنگر فرماندهی...
شفاف: سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح و از همرزمان سردار شهید حسن طهرانی مقدم، به مناسبت اربعین این شهید بزرگوار یادداشتی را منتشر و در آن به برخی ویژگی های پدر گمنام موشکی ایران اشاره کرد که متن آن به شرح زیر است:


30 سال قبل در همین روزها بود. در سنگر فرماندهی و قرارگاه هدایت عملیات طریق القدس بودیم، که حسن وارد شد.

آن روزها جوانی 21 ساله بود و مسئول آتش تیپ کربلا. نامه ای که در دست داشت را به دستم داد. احساس کردم پیشنهادی که در نامه نوشته است از استحکام و پشتوانه علمی و عملیاتی برخوردار است.


پیشنهاد حسن از یک نگرانی حکایت می کرد و راه حلی برای غلبه بر این نگرانی ارائه کرده بود. بعدها وقتی یکدیگر را می دیدیم ماجرای آن روز را به عنوان یک خاطره نقل می کرد و خطاب به دوستان و برادران سپاهی می گفت «آقارشید نامه ام را که تحویل گرفت و خواند، رو به من کرد و گفت؛ حسن آقا! برو دنبال توپخانه و من که از این موافقت سریع تعجب کرده بودم پرسیدم؛ آقا رشید چی؟! و آقا رشید با لبخند گفت؛ حسن آقا خمپاره ها را رها کن. برو دنبال توپخانه، ما نیازمند واحدهای پرقدرت آتش هستیم».

من هنوز دستنوشته آن روز شهید حسن تهرانی مقدم را در دفترچه خود حفظ کرده ام.

و حسن، جوان 21 ساله آن روز، مثل ژنرالی پخته و با اراده رفت دنبال سازماندهی توپخانه و فقط فقط 5 ماه بعد بود که سپاه صاحب توپخانه شد و شهید حسن مقدم با تیمش (شهید حسن شفیع زاده و...) اولین آتشبارهای توپخانه را در عملیات بیت المقدس سازماندهی کردند من که درباره جنگ غالبا کتاب مطالعه می کردم به او می گفتم: حسن! خداوند در کنار سپاهی و ارتشی می جنگد که توپخانه قدرتمندی داشته باشد!
طاووسک میگه:اینو تو کدوم کتاب نوشته؟یعقوب گریه کُن میگه:خمینی و صدام،با هم میجنگیدن،به ما صحیونیستا چکار داره؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر